Yakıt tüketimi toplam maliyetlerinizin büyük kısmını
oluşturur. Tüketimi azaltmak ise hem bütçeniz hem de
çevre için büyük bir katkıdır. Yeni Tourismo’nun üstün
teknolojisi ile her iki faktörü de etkileyebilirsiniz.
En iyi motor: İnovasyon
Mercedes-Benz, yenilikçi sürüş teknolojilerini geliştirirken inovasyon konusundaki lider konumuna her zaman sadık kalmaya devam ediyor. Euro 6 BlueTec OM 470 FE1 (Yakıt Verimliliği 1 Paketi) motor da çevreci ve ekonomik yönleriyle ön plana çıkıyor. Bu motor, yüksek sürüş dinamikleri ile düşük yakıt tüketimini bir araya getiriyor. Yeni Tourismo'nun tüm sürüş bileşenleri (motor, şanzıman, akslar ve egzoz gazı işlenmesi) birbiriyle mükemmel bir uyum içerisinde çalışıyor.
En yeni teknolojili Mercedes-Benz OM 470 FE1 altı silindirli sıra tip dik motor, otobüsün arka kısmına yerleştirildi. 10,7 litre hacmindeki bu motor hem kompakt hem de son derece güçlü. Motor gücü, Tourismo 15 RHD modeli için 265 kW (360 PS), Tourismo 16 RHD ve Tourismo 16 RHD 2+1 modelleri için ise 290 kW (394 PS) seviyesine ulaşıyor.
OM 470 FE1 motorun düşük yakıt tüketimi ve uzun bakım aralıkları, işletme maliyetlerini düşürüyor. Bakım aralığı her 60.000 km’de, dizel partikül filtresinin değişimi ise her 360.000 km’de bir gerçekleştiriliyor.
0,33 Cd değerli (rüzgar direnç katsayısı) optimize edilmiş aerodinamik özellikler ile yakıt tüketimi daha da azaltıldı.
Yeni Tourismo’nun tüm modellerinde Mercedez-Benz GO 210-6 manuel şanzıman standart olarak sunulmakatdır. Bununla birlikte, Mercedes-Benz GO 250-8 PowerShift otomatikleştirilmiş şanzıman da opsiyonel olarak sunulmaktadır.
Motordaki gücün optimum biçimde aktarılabilmesiyle, düşük hızlarda bile yüksek esneklik ve seri hızlanma elde edilebiliyor.
İşletmeler, düşük yakıt tüketiminin, daha fazla güvenilirliğin ve uzun bakım aralıklarının keyfini sürüyor. Tüm bunlar Yeni Tourismo'yu, kendisine yapılan yatırımı kısa sürede amorti eden, son derece verimli bir otobüs haline getiriyor.
Sürüş keyfinin adresi Yeni Tourismo.
Sürüşe tamamen konsantre olmuş bir sürücü, yolcular için en büyük güvenlik unsurudur.Çok fonksiyonlu direksiyon simidi ile yeni gösterge sistemini içeren temel yapı, Yeni Tourismo’da mevcut. Tüm kokpit bileşenleri, sürücünün koltuğu yeniden ayarlamasına gerek olmadan rahatça ulaşabileceği biçimde yerleştirilmiş. Optimize edilmiş çok işlevli direksiyon ve kullanımı kolay menüyle donatılmış yüksek çözünürlüklü renkli ekran, direksiyon başında sürüşü kolaylaştırıyor.
Parlama yapmayan ekran tüm önemli bilgileri sürücüye bir bakışta göstererek, seyir bilgileri veya yakıt tüketimi gibi konularda faydalı bilgilere ulaşılabilmesini sağlıyor. Sürücü bu sayede asıl dikkatini sadece yola verebiliyor, bu da sürüş güvenliğini artırıyor. Sürücü için çeşitli saklama alanları ve geniş dolaplar da bulunuyor.
Yeni kokpitle beraber gelen bir diğer yenilik ise elektronik anahtar sistemi. İyileştirilmiş hırsızlık önleme koruması, binek araçlardakine benzer bir güvenlik standardı getiriyor.

Yeni Tourismo'da Yolcuların Konforu Ön Planda Tutulmuş
Yolcu bölmesi, konfor ve işlevsellik ön planda tutularak tasarlanmış.
2+1 MB Relax koltuklarda standart olarak sunulan ayak dayama üniteleri ile yolcu konforu artırılması amaçlanmış.
Yeni Tourismo'da 3 tip koltuk seçeneği mevcuttur.
• MB Standart koltuk
• MB Softline koltuk
• MB Relax koltuk
Servis setleri tamamen yenilenmiş. LED okuma lambaları, hava jetleri, servis setlerine entegre hoparlör, siyah deri servis seti döşemeleri ile tamamen farklı bir tasarım gerçekleştirilmiş.
Yeni Tourismo'da Güvenliğin Önemli Olduğu Vurgulanmakta
Yeni Tourismo, gelişmiş güvenlik sistemleriyle ticari araç sınıfında yeni bir standart daha belirliyor. Antiblokaj Fren sistemi (ABS), Elektronik Stabilite Programı (ESP), Şerit Takip Asistanı (SPA) ve yağmur-ışık sensörü gibi işlevler barındıran kapsamlı güvenlik sistemleri, rahat ve emniyetli bir sürüş deneyimi yaratıyor. Üstelik Patinaj Önleyici Sistem (ASR), Aktif Acil Fren Sistemi (AEBS) ve Sürekli Frenleme Sınırlayıcısı (DBL) bu gelişmiş güvenlik düzenini daha da güçlendiriyor. Elektronik Fren Sistemi (EBS) ve Fren Destek Sistemi (BAS), acil frenleme durumlarında ek destek sağlıyor.
Antiblokaj Fren Sistemi (ABS) ve Elektronik Stabilite Programı (ESP®) gibi günümüzde standart hale gelmiş pek çok güvenlik yeniliği ilk olarak efsanevi Mercedes-Benz yıldızı taşıyan araçlarda kullanıldı. Sürücünün tüm dikkatini yola verebilmesi için, tüm cihaz ve göstergeler kullanıcı dostu kokpite sade bir şekilde yerleştirildi. Aktif Acil Fren Sistemi (AEBS) ve Şerit Takip Asistanı (SPA) gibi elektronik destek sistemleri ise, sürücüye destek olarak kazaların önlenmesine yardımcı oluyor.
Aktif Acil Fren Sistemi(AEBS)
AEBS, önde yavaş giden veya duran araca arkadan çarpma riskini azaltır. Bir tehlike algıladığı anda, yükselen kademeli birkaç sinyalle sürücüyü uyarıp ardından kısmi veya tam frenleme uygulayarak arkadan çarpma riskini veya kaza
kaçınılmazsa yaşanan kazanın verebileceği hasarı azaltıyor.
Ön Çarpışma Koruyucusu(FCG)
Yeni Tourismo'nun segmentinde benzersiz bir özellik: Sürücü bölmesi, büyük bir çerçeve kesitinin içinde yer alarak aracın ön kısmında güvenlik seviyesini artırıyor. Birçarpışma durumunda ortaya çıkan enerjiyi seçici bir şekilde yayarak çarpışılan aracın otobüsün altına girmesini önleyen çeşitli çarpışma elemanları barındırır. Önden çarpışma yaşanması halinde direksiyon, pedallar ve koltuk dahil tüm
sürücü bölmesi özel bir çerçeve yapısı içinde komple arkaya doğru itilir ve sürücünün daha iyi korunması sağlanır.
Şerit Takip Asistanı(SPA)
Sürücünün yorgun olması en sık rastlanan kaza nedenleri arasındadır. Şerit Takip Asistanında ön camın arkasına yerleştirilen kamera sürekli olarak yanlardaki şerit
çizgilerine olan mesafeyi ölçer. Aracın istem dışı şerit değiştirdiğini algıladığı takdirde, sürücü koltuğunu şerit ihlali yapılan tarafa doğru, hissedilir bir şekilde titretip sürücüyü uyarır.
Yanlış alarmların önüne geçmek için Şerit Takip Asistanı sadece belirli bir hızdan itibaren etkin olur. Sürücü bilinçli olarak şerit değiştiriyor ve sinyal veriyorsa Şerit Takip Asistanı bunu algılar ve uyarı vermez.
Mercedes-Benz mühendislerinin geliştirdiği Yeni Tourismo’nun yenilikçi ve hafifletilmiş yeni karoseri yapısı, üst gövdenin bir kaza durumunda garanti etmesi gereken gerçek “hayatta kalma alanını” da ortaya koyuyor.
Gövde mukavemeti, Yeni Tourismo'nun yüksek pasif güvenlik seviyesinin önemli unsurlarından biridir. Gövdenin sağlamlığı, bir kazanın olumsuz sonuçlarını önlemeye veya azaltmaya yardımcı olabiliyor. Diğer bazı unsurların yanı sıra, çok yönlü ve ağırlığı optimize edilmiş yuvarlak şasi elemanları da stabiliteyi arttırıyor. Gövde mukavemeti, UN ECE-R66.02 yönetmeliğine uygun olarak tasarlandı. Bu
yönetmelik, yapısal tasarımın bir kaza durumunda güvence altına alması gereken gerçek "hayatta kalma alanını" ortaya koyuyor. Stabil ve sağlam gövde yapısının yanı sıra, üstün kaliteli oturma düzeni de yolcular için ilave koruma sağlıyor.
Böylece, sürücü ve yolcular seyahat sırasında kendilerini tamamen emniyette hissedebiliyor.
Elektronik Stabilite Programı(ESP)
ESP, seyir sırasında sensörleri aracılığıyla direksiyon açısını,yanal ivmeyi ve aracın sapma oranını sürekli kontrol altında tutan ve ihtiyaç anında harekete geçen bir aktif güvenlik sistemidir. ESP sayesinde aracın devrilme veya virajlarda
yoldan çıkma riski önemli ölçüde azalmaktadır.
Araç, uzun ve keskin virajlarda veya hızlı şerit değiştirme sırasında kritik bir duruma gelirse, ESP her tekerleğe gerektiği kadar fren kuvveti uygularken motor kumandasına da etki ederek hızı azaltır. Böylece araç, dengesini yeniden
kazanana kadar kontrollü ve etkili biçimde yavaşlar.
TEKNİK ÖZELLİKLER
| Tourismo 15 RHD | Tourismo 16 RHD |
|
Motor ve Şanzıman | | | |
Mercedes-Benz OM 470 FE, 265 kW (360 PS) motor | S | - | - |
Mercedes-Benz OM 470 FE, 290 kW (394 PS) motor | - | S | S |
Mercedes-Benz GO 210-6, manuel şanzıman | S | S | S |
Mercedes-Benz GO 250-8 PowerShift (otomatikleştirilmiş) şanzıman | O | O | O |
Güvenlik | | | |
ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) | S | S | S |
ESP (Elektronik Stabilite Programı) | S | S | S |
ASR (Patinaj Önleyici Sistem ) | S | S | S |
EBS (Elektronik Fren Sistemi) | S | S | S |
BAS (Fren Destek Sistemi) | S | S | S |
SPA (Şerit Takip Asistanı) | S | S | S |
AEBS (Aktif Acil Fren Sistemi) | S | S | S |
FCG (Ön Çarpışma Koruyucusu) | S | S | S |
DBL (Sürekli Frenleme Sınırlayıcısı) | S | S | S |
Şanzımana entegre sulu retarder | S | S | S |
Hız sabitleyici tempomat | S | S | S |
Motor odasında yangın ikaz sistemi | S | S | S |
Bagajda ve sürücü yatma yerinde yangın ikaz sistemi | S | S | S |
Motor odasında otomatik yangın söndürme sistemi | O | O | O |
Yakıt Sistemi | | | |
Yakıt deposu (480 lt) | S | S | S |
İlave yakıt deposu (310 lt) | O | O | O |
AdBlue (üre) deposu (40 lt) | S | S | S |
Su ayırıcı yakıt filtresi | S | S | S |
Elektrik ısıtmalı su ayırıcı yakıt filtresi (ilave) | S | S | S |
Elektronik yakıt pompası (EKP) | S | S | S |
Isıtma, Havalandırma, Klima | | | |
Dual-zone klima (39 kW soğutma) | S | S | S |
Sürücü bölümü kliması | S | S | S |
Sürücü yatma yeri kliması | O | S | S |
İlave ısıtıcı | S | S | S |
Lastikler ve Jantlar | | | |
Lastik ölçüsü: 295/80 R 22,5 | S | S | S |
Continental Coach HA 3 (M+S) lastikler | S | S | S |
Michelin X Coach HLZ lastikler | O | O | O |
Nikelajlı jant kapakları | S | - | - |
Alüminyum alaşımlı jantlar | S | S | S |
TPM (Lastik basınç izleme sistemi) | O | O | O |
İç Kısım | | | |
50+1+1 koltuk | S | O | - |
54+1+1 koltuk | - | S | - |
41+1+1 koltuk | - | - | S |
Mercedes-Benz Standart koltuklandırma | S | S | - |
Mercedes-Benz Softline koltuklandırma | O | O | - |
Mercedes-Benz Relax koltuklandırma | - | - | S |
Çiftli hostes koltuğu | O | O | O |
Deri koltuk başlığı | O | O | - |
Deri fitil | O | O | - |
Koltuk ayak dayama | O | O | S |
Parke görünümlü zemin | S | S | S |
4.koltukta rehber mikrofonu | S | O | O |
Buzdolaplı ve su ısıtıcılı mini mutfak ünitesi | S | S | S |
Ön torpidoda buzdolabı | S | S | S |
Tuvalet | O | O | O |
USB şarj üniteleri | O | O | O |
230 Volt Prizler + 2.300 Watt invertör | O | O | O |
Uydu anteni | O | O | O |
Kablosuz internet altyapısı | S | S | S |
Ön ve ortada 2 adet 19'' LCD monitör | S | O | O |
DVB-T2 HD Tuner | S | O | O |
Sürücü Bölgesi | | | |
Bosch Smartradio | S | S | S |
Yağmur ve ışık sensörü | S | S | S |
Aqua Blade ön silecekler | S | S | S |
Çok işlevli direksiyon ve komut düğmeleri | S | S | S |
Deri direksiyon simidi | O | O | S |
Geri görüş kamerası | O | O | S |
Grammer sürücü koltuğu, dönebilir, ısıtmalı, bel destekli | S | S | S |
Sürücü koltuğu kol dayama, sağ ve sol, katlanabilir | S | S | S |
Elektrik kumandalı ve ısıtmalı yan aynalar | S | S | S |
Isıtmalı sürücü camı | S | S | S |
Isıtmalı ön cam | O | O | O |
Işıklandırma | | | |
LED gündüz farı | S | S | S |
LED okuma lambaları | S | S | S |
Sis farı | S | S | S |
Viraj içi aydınlatma ışıkları (dönüş farı) | O | O | S |
Yıkama özellikli BiXenon farlar | O | O | O |
Ön ve orta girişte ışıklı Mercedes-Benz şilti | O | O | O |
Diğer Donanımlar | | | |
Karoseri indirme kaldırma sistemi | S | S | S |
Metalik boya | O | O | O |
Araç renginde boyalı dış aynalar ve klima kapaması | S | S | S |
Koyu renkli yan camlar | O | O | O |
Kara Kutu | O | O | O |
Akü (2 x 225 Ah) | S | - | - |
Akü (2 x 240 Ah) | O | S | S |
S: Standart olarak verilmektedir. O: İsteğe bağlı olarak seçilebilir
Otobüslerin yakıt deposu kaç litredir? Sorusuna yanıt bulmak için ziyaret edebilirsiniz → Otobüslerin yakıt deposu kaç litredir?
YanıtlaSil